Program opieki i nauki dzieci w naszym żłobku jest oparty o zasady zdrowego trybu życia, z uwzględnieniem specjalnego programu rozwoju i rehabilitacji ruchowej. W żłobku Integracyjnym, w celu stymulowania rozwoju dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, organizowane są zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju. Zajęcia odbywają się w mniejszych w grupach. Dodatkowo, jako element integracji, wdrożony jest program wychowawczy, zawierający codzienne ćwiczenia fizyczne, z elementami zabawy, dostosowane do wspólnych warsztatów dzieci niepełnosprawnych z dziećmi zdrowymi.
Integracja w naszym żłobku realizowana jest jako forma wspólnej nauki i zabawy. Dzięki temu pozwala ona na możliwość uczestniczenia w naturalnych warunkach społecznych w zróżnicowanej grupie dziecięcej, ucząc akceptacji i tolerancji i niosąc korzyść zarówno dzieciom w normie rozwojowej jak i dzieciom ze szczególnymi potrzebami. Dzieciom potrzebującym wsparcia zapewniamy opiekę specjalistów, min.: pedagogów specjalnych, psychologa dziecięcego, logopedy fizjoterapeuty oraz terapeuty SI (integracji sensorycznej)
Zabawy wspierające Integrację sensoryczną w naszym przedszkolu mają na celu wspieranie rozwoju dzieci poprzez bodźce zmysłowe. Praca polega na rozwijaniu prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczanych dziecku z otoczenia poprzez wszystkie zmysły: dotyk, wzrok, słuch, smak, węch oraz czucie głębokie i równowaga. Opracowany zostaje specjalny program, realizowany w konsultacji z innymi specjalistami, co sprzyja utrzymaniu zainteresowania przedszkolaka i wzmocnieniu efektu. Zajęcia prowadzimy Terefere w sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i pomoce do stymulacji zmysłów.
W Terefere prowadzone są również zajęcia/warsztaty pod czujnym okiem naszego neurologopedy, specjalizującego się w terapii wad wymowy oraz opóźnionego rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy z wykorzystaniem zróżnicowanych narzędzi terapii, oraz pomocy dydaktycznych które zwiększają jej skuteczność.
Oferujemy terapię logopedyczną grupową i indywidualną:
- Diagnozę logopedyczną,
- Terapię wad wymowy,
- Wczesną interwencję logopedyczną,
- Naukę Czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną,
- Wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka dysleksji,
- Terapię opóźnionego rozwoju mowy,
- Terapię jąkania, niepłynności mowy,
- Terapię osób:
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- z Zespołem Aspergera,
- z afazją,
- z alalią
- z dysleksją