• Przedszkole wyposażone  zostało w system niezbędnych zabezpieczeń (zabezpieczone kontakty, osłony na kaloryferach).
  • Wszystkie pomieszczenia przeznaczone dla naszych podopiecznych zostały pomalowane atestowanymi farbami przeznaczonymi dla najmłodszych i farbami antyalergicznym, a użyte wykładziny oraz panele posiadają niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.
  • Codziennie dbamy o czystość przedszkola, sprzątając pomieszczenia z użyciem atestowanych środków czystości.
  • Każde dziecko posiada własne, opisane wyposażenie osobiste.
  • Wszystkie meble spełniają zasady ergonomii. Krzesełka i stoliki są dostosowane do wzrostu poszczególnych przedszkolnych grup wiekowych oraz zgodne z Polska normą PN-EN 1729.
  • Zabawki spełniają wymagania bezpieczeństwa i higieny oraz posiadają oznakowania CE.
  • Pomieszczenia, w których przebywają dzieci są niedostępne dla osób z zewnątrz. W przedszkolu zamontowano domofon.
  • Do naszego przedszkola zakupiony został oczyszczacz powietrza wraz z nawilżaczem i jonizatorem, odkurzacz antyalergiczny oraz ozonator do odkażania powietrza po zamknięciu przedszkola.

 

BEZPIECZNA PRZESTRZEŃ – CZYLI JAKA?

Przestrzeń i odpowiednie wyposażenie sal przedszkolnych to niezwykle ważna kwestia.

Naturalną potrzebą dzieci jest ruch. Wiadomo, chcemy, aby dzieci biegały na świeżym powietrzu, bo tam jest najbezpieczniej i najwięcej przestrzeni. Jednak w sali przedszkolnej dzieci również się przemieszczają, ale jeśli miejsca jest mało, to możliwości ruchowe dzieci maleją.

Nasze sale zostały zaprojektowane tak, by przestrzeni na zabawę i poruszanie się było jak najwięcej. Odpowiednio dobraliśmy meble i rozplanowaliśmy ich układ w taki sposób, aby nie zajmowały niepotrzebnej przestrzeni, a półki i szafki na których znajdują się pomoce dydaktyczne, gry planszowe, zabawki i książki były łatwo dostępne dla naszych dzieci.

Każde opakowanie, pudełko czy okładka mają swój design, który w nadmiarze również może rozpraszać i pobudzać. Zdecydowaliśmy się na stonowane kolory zarówno mebli jak i pudełek do przechowywania zabawek, które można dodatkowo opisać, aby wyszukiwanie właściwych przedmiotów było łatwiejsze. Ten sposób pozwala zarówno na estetyczny wygląd sal jak i utrzymanie porządku na wspólnej przestrzeni.

Chociaż w przedszkolu część zajęć odbywa się w ruchu, zdarza się, że dzieci wraz z nauczycielem siedzą na podłodze. Dlatego wyposażyliśmy nasze sale w poduchy typu worki sako oraz dyski do siedzenia. Dzieci, które potrzebują wyciszenia lub dostymulowania, odnajdą się doskonale w zapadającej się poduszce wypełnionej granulatem; natomiast dzieci, którym ciężko jest usiedzieć w jednym miejscu, będą mogły ciałem pobalansować na dysku lub piłce.

Kiedy czas na dywanie się kończy, elementy, z których korzystamy, przydają się często do wspólnego budowania toru przeszkód. Dzieci mają możliwość zaprojektowania własnego toru: planują, przenoszą i budują, a następnie eksplorują go, na ile tylko starczy im sił.

Przenoszenie przedmiotów, czołganie się, chodzenie po niepewnej przestrzeni czy przechodzenie pod ciężkimi elementami to doskonały sposób na to, by poczuć swoje własne ciało i jego granice.

Między czasem ukierunkowanym przez nauczyciela a posiłkami jest też przestrzeń na swobodną zabawę. Część dzieci od rana ma pomysły na zabawy z kolegami, innym trochę trudniej przychodzi organizacja czasu wolnego. Odpowiednio zaplanowane i przygotowane kąciki zainteresowań mogą być inspiracją do zabaw dla każdego dziecka.